Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 3 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".
Strategie a prostředky pomoci asistenta žákovi při učení
Žánová, Tereza ; Tomková, Anna (vedoucí práce) ; Krčmářová, Tereza (oponent)
Tato práce se zabývá strategiemi a prostředky pomoci asistenta pedagoga žákovi při učení. Teoretická část pojednává o tématech inkluze, pozici asistenta pedagoga i o žácích se speciálními vzdělávacími potřebami. Praktická část práce řeší problémy dvou žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na prvním stupni základní školy. Jejím cílem je hledání a reflektování účinných cest pomoci asistenta pedagoga u dvou konkrétních žáků trpících poruchou ADHD. Praktická část je založena jako akční výzkum. Ten je rozdělen na dvě části. Každá část se věnuje jednomu žákovi. V první části akčního výzkumu věnované žákovi J. je řešen problém se záchvatovými stavy žáka a jeho navrácení zpět do učebního procesu. Během výzkumu bylo vypozorováno, že žáka zpět do učebního procesu vrací efektivně klidné jednání asistenta pedagoga spojené s navázáním očního kontaktu mezi žákem a asistentem. V druhé části akčního výzkumu věnované žákovi P. je řešen problém s nízkou sebedůvěrou žáka a časté vzdávání práce před jejím dokončením. Zde se ukázala jako efektivní pomůcka vyrobená za spolupráce asistentky pedagoga a třídní učitelky. Tato pomůcka pomáhá žákovi zaznamenat dílčí úkoly práce a žák si je tak ve své práci jistější. Klíčová slova Strategie, prostředky, asistent, spolupráce asistenta a učitele, žák se speciálními...
Význam asistenta pedagoga v inkluzivním vzdělávání romských žáků
Němcová, Simona ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Kargerová, Jana (oponent)
Ve své diplomové práci řeším problematiku asistenta pedagoga, který pracuje převážně s romskými dětmi. Zaměřuji se na význam této pozice v našem výchovně-vzdělávacím systému prostřednictvím inkluzivního vzdělávání. Teoretická část byla věnována širšímu pojetí pozice asistenta pedagoga v současném českém školství. Empirická část je věnována mapováním požadavků a očekávání pedagogů, zákonných zástupců a jejich dětí na asistenta pedagoga a jejich vzájemná spolupráce. V řešení této problematiky byla použita výzkumná sonda prováděná s učiteli na základních školách a rozhovory se začleňovanými žáky a jejich zákonnými zástupci. Provedeným výzkumem jsem zjistila, že pedagogové mají skutečně ta očekávání, která jsou popsána v odborné literatuře. Ve svém výzkumném šetření jsem zjistila absenci zcela širší osvěty mezi zákonnými zástupci integrovaných žáků. Za přínos této práce považuji právě výše uvedené zjištění. Je zcela nezbytné, aby se škola cíleně zaměřila na romské komunity, ze kterých pochází integrovaní žáci, ale i romští asistenti, a prováděla širší a častější "osvětu".

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.